Exercicios con condicionais

Antes en Python :

  • Estrutura condicional if..else
  • Operadores lóxicos AND e OR
  • Operación aritmética módulo
  • Variables

 

1. Ano Bisesto

Problema
Dado calquera ano saber se é bisesto.

resultado bisesto

Análise
Un ano bisesto cumple as seguintes condicións:
  • É múltiplo de 4
  • Non é múltiplo de 100 agás que o sexa de 400
Algoritmo
  • O algoritmo vai ter un condicional if...else.
  • Empregar o módulo para saber se é múltiplo.

 

 

Solución proposta (lembra, non é única):

 

Diagrama de fluxo (Pseint) Scratch

diagrama

Pseudocódigo (Pseint) Python 3
ano bisesto en python

 

​ ​

Comenta cada unha das liñas do programa indicando que o que fan.

2. Entrar na disco

Fai un programa que che pida a idade e che diga se podes ou non entrar na discoteca.

3. Números pares

Fai un programa que pida un número e che diga se o número é para ou impar (lembra que o resto de dividir un número par entre 2 é 0).

4. Múltiplos de  tres

Fai un programa que indique si un número dado é múltiplo de 3 (o resto de dividir entre 3 é 0).

5. Xogar ao dados

Fai un programa que simule tirar un dado e che permita adiviñar que número saíu. (A función para conseguir un número aleatorio está aquí).

Debe comportarse así:

6. Case acertaches

Deseña un programa que mellore o xogo anterior e se o número se aproxima  (un arriba, un abaixo) che indique que quedaches preto.(Pista: aquí xa precisas un elif).

7. Black Jack

O Black Jack é un xogo de cartas tamén chamado as vinteunha. Trátase de xogar a igualar sen sobrepasar ás cartas que lle saen ao ordenador. Imos facer unha variante deste xogo. Para iso deseña un programa que:

Primeira xogada:

  • Simula sacar un número do 11 ao 21 e indica cal é.
  • Empeza a xogar sacando un número do 1 ao 10 do xogador.
  • Pregunta se queres seguir xogando
  • Se dis que non amosa a diferencia entre o resultado do ordenador e o teu.

Segunda xogada

  • Se dis que si amosa outro número e pregunta se queres seguir xogando.

Terceira xogada

  • Nese caso saca un número do 1 ao 10 e  calcula a suma co anterior número.
  • Cando plantas o xogo indica como quedaches.

Debería comportarse así:

 

8. É correcta a tarxeta de crédito?

No debuxo que tes a continuación aparece o significado dos números de calquera tarxeta de crédito. Se te fixas o último número é de control, serve para indicar se os demais son correctos.

Este díxito de control se controla mediante o algoritmo de Luhn, que fai as seguinte operacións:

  1. Tomar os díxitos que están en posición impar e multiplicalos por 2. Se o resultado é maior de 9 sumar os díxitos.
  2. Sumarlle a  isto  os díxitos que están en posición par.
  3. Se o resultado é múltiplo de 10 (é decir, igual a 0 en módulo 10) a numeración é correcta.

En resumo:

Operacións a realizar/ Número da tarxeta 1 2 3 4 5 6 7 8 9 8 7 6 5 4 3 2  
Tomar os díxitos que están en posición impar e multiplicalos por 2 2   6   10   14   18   14   10   6    
Se o resultado é maior de 9 sumar os díxitos. 2   6   1   8   9   5   1   6   38
Díxitos que están en posición par.   2   4   6   8   8   6   4   2 40
Sumamos as dúas últimas filas                                 78
78%10                                 8
Se o resultado é 0 o número de control é correcto                                 Incorrecto

Probemos agora cun número correcto:

Operacións a realizar/ Número da tarxeta 5 0 2 0 8 0 0 9 9 2 6 2 3 9 3 2  
Tomar os díxitos que están en posición impar e multiplicalos por 2 10   4   16   0   18   12   6   6    
Se o resultado é maior de 9 sumar os díxitos. 1   4   7   0   9   3   6   6   36
Díxitos que están en posición par.   0   0   0   9   2   2   9   2 24
Sumamos as dúas últimas filas                                 60
60%10                                 0
Se o resultado é 0 o número de control é correcto                                 Correcto

 

Se queres inventar un número correcto podes empregar esta aplicación que calcula o número de control

Como aínda non vimos os bucles podes empregar o seguinte inicio para introducir os números da tarxeta.

[Repl.it : Condicional Luhn para facer con suxerencias]